"TÖBB,
MINT ÚSZÁS: ÉLETRE SZÓLÓ KÉSZSÉGEK FEJLESZTÉSE"
Kedves Szülők!
Örömmel mutatom be
Önöknek azt az úszásoktatási és coaching programunkat, melynek célja, hogy
gyermekeik ne csak kiváló úszókká váljanak, hanem olyan életviteli
kompetenciákat is elsajátítsanak, amelyek egész életük során hasznukra válnak!
Felmerülhet a
kérdés, hogy egy diplomás coach, vagy testnevelő tanár milyen jelentős
többletet tud hozzáadni a gyerekek fejlődéséhez az oktatás során, mind
szaktudásában, mind módszertanban.
A víz olyan
közeg, mely 6-7 éves kortól, már jelentős diszkomfort érzést és ellenállást
okoz a gyerekek és felnőttek világában. A szárazföldi létezéssel ellentétben más
módon kell a levegővel bánni, természetellenes fejmozgásokat végezni és
megtanulni, hogyan "hajtsuk" a vizet magunk körül úgy, hogy a "közegellenállás"
segítse és könnyeddé tegye a mozgásunkat.
Azt
tapasztaltam, hogy azt gondolják az emberek, hogy az úszás oktatás a tempózás
megtanításából áll. Az én hitvallásom és tapasztalatom szerint ez sokkal
több!
Addig, amíg a
vízbiztonsági elemeket nem tanuljuk meg, hiába való a továbblépés! Nem lesz
hosszú távon egészségfejlesztő, vagy egyes-esetekben, akár életmentő is az
úszni tudás.
Mire eljutunk
az úszásnemek kar, illetve lábtempóinak megtanulásáig, már szinte bármilyen
körülmények között tudnak a gyerekek/felnőttek levegőt venni, bármilyen
testhelyzetből stabil vízfekvésbe kerülni és nyitott szemmel tájékozódni a víz
alatt, vagy a víz felszínére bukkanva. Ekkorra megtanulják azt is, hogy a
pánik, a kapálózás és a zihálás helyett melyek azok a testhelyzetek és
mozdulatok, amelyekkel a vészhelyzeteken is úrrá lehetünk és kiérhetünk a biztonságot
jelentő partra.
Ezért érdemes
akár két egymást követő évben is az úszás alapozó tanfolyamon részt venni.
Ide kattintva elérhető az a tájékoztató dokumentum, mely bemutatja azokat a konkrét területeket, ahol a pedagógiai tudás és a
coaching eszköztár használata, mint többlet megnyilvánul az oktatás
folyamatában. Ebben összeállításra került egy táblázat, mely 20 olyan képességet
tartalmaz, amelyek az úszásoktatás során fejlődnek, és amelyek fontos
életviteli kompetenciák fejlődését is eredményezik.
Az egyes képességeket és
kompetenciákat párba állítottam, és megadtam, hogy mely tanulási elemekhez
köthetőek ezek az úszásoktatás során.